Suvenýry velkoklubů táhnou. Real Madrid na nich ročně utrží 220 milionů dolarů
Pro evropské fotbalové velkokluby jsou příjmy z prodeje dresů, triček, hrníčků, šál či plyšáků s jejich logem učiněným zlatým dolem. Podle žebříčku magazínu Forbes si v tomto ohledu nejlépe vede Real Madrid, který na suvenýrech ročně utrží 220 milionů dolarů (5,32 miliardy korun).
Za čerstvým vítězem letošního ročníku Ligy mistrů se v žebříčku umístil Manchester United, který svým příznivcům ročně prodá suvenýry za 209 milionů dolarů. V první desítce se umístila hned pětice anglických klubů. Do tržeb z prodeje suvenýrů jsou započítána i práva hlavních sponzorů, podle kterých jsou pojmenovány hlavní i tréninkové stadiony.
Anglická Premier League je strojem na peníze i co se týče televizních práv. Například v období 2017 až 2019 si soutěž na televizních právech vydělá astronomických 2,6 miliardy dolarů ročně (62,5 miliardy korun).
Průměrné roční tržby z prodeje suvenýrů (v milionech dolarů)
Real Madrid 220
Manchester United 209
Bayern Mnichov 111
Chelsea 99
Arsenal 86
Barcelona 81
Liverpool 79
Manchester City 74
Juventus Turín 53
Paris Saint-Germain 51
Zdroj: Fobes
-jš-